OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN ROLÜ
Dumlupınar Üniversitesi Kütahya
Ahmet Ömer KAÇAR, Nurettin DOĞAN
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi,ANKARA
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve Bilgisayar Bölümü,ANKARA
31 Ocak-02 Şubat
Bu araştırmada Afyonkarahisar ili Merkez İlçesi, ilköğretim okullarında ana sınıfına devam eden altı yaş çocuklarına BDE(bilgisayar destekli eğitim) ve GE(geleneksel eğitim) yöntemiyle geometrik şekil ve sayı kavramı eğitimi verilerek BDE' nin bu konudaki rolü araştırılmıştır. Yöntem olarak deneysel bir araştırma deseni oluşturulmuştur.Araştırma deney ve kontrol grubunu kapsamakta olup, ön test ve son test tekrarlı ölçümlerden oluşan deneysel desendedir. Desende bilgisayar destekli eğitim verilen deney grubuyla, geleneksel eğitim verilen kontrol grubu bulunmaktadır. Bu yöntemle gruplar arasındaki farka bakılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; okul öncesi dönemde BDE yönteminin, mevcut olarak uygulanan geleneksel eğitim yöntemine göre daha etkili olduğu, elde edilen bulgular neticesinde ortaya çıkmıştır.
BDE yöntemi yararlı ve etkili bir yöntemdir. Özellikle günümüz şartları düşünüldüğünde önemi daha da anlaşılmaktadır.Teknolojinin hızla geliştiği çağımızda bilgi teknoloji kullanımının erken yaşta, yani okul öncesi dönemde başlaması daha da gereklidir. Ancak bilgisayar amaç değil, araç olmalıdır. Çocukların bilgisayar başında zamanlarını nasıl kullanacakları, çocuklar üstünde bağımlılık yapıp yapmayacağı,bilgisayar ekranının çocuğa zararları araştırılmalıdır. Bir de çocuğun sınıf ortamında olmadan ve başında bir eğitimci bulunmadan öğrenmeyi nasıl gerçekleştireceği tartışılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder